אפרת ננר
רוצים להתייעץ?
לחצו כאן ומלאו פרטיכם

פגישת היכרות עבור אימון אישי או/ו עסקי, חינם.


    טיפול בהפרעות שינה

    הפרעות שינה ונדודי שינה חוזרים

    נדנודי שינה חוזרים, יכולים להיות מאוד מורכבים ומאתגרים. בעיקר עבור אנשים שזקוקים לזמן שינה כדי לתפקד בעבודה ובמשימות שהוטלו עליהם. שינה טובה עוזרת ונותנת המון אנרגיות ומי שסובל מבעיות שינה, יכול שלא לעמוד במשימות ואף לדחות אותן בכל פעם מחדש. היום קיים טיפול בהפרעות שינה שיכול להיות עבורכם מציד חיים. אחד מהטיפולים הפופולריים שעוזרים הוא טיפול NLP שמסייע לקשיי השינה להיעלם. בשונה מטיפול תרופתי שניתן, הטיפול יעיל ומוכח שהוא תורם לאורך זמן ולא לטווח הקרוב בלבד. אפרת ננר יעוץ, אימון והדרכה מלווה אנשים שסובלים מבעיות שינה ומתאימה להם את הטיפול המתאים, כמו: NLP. היא גם מאפשרת להם לנסות שיטות טיפול נוספות, למשל: דמיון מודרך פרטני ואישי. הכל לפי הצורך.

    הסיבות והטיפול בהפרעות שינה

    אנשים שסובלים מנדנודי שינה הם לרוב מתמודדים עם גורם חיצוני שמפריע להם. אך לא רק, מדובר גם במצבים נפשיים מורכבים שהם חווים כמו, לחצים, מחשבות טורדניות, חרדה, דיכאונות ועוד. אלו יכולים להדיר שינה מעיניהם ולגרום להם להיות יותר עצבניים לאורך היום. בנוסף, מדובר באנשים שרגילים להיות בשליטה. כלומר, לאורך כל היום הם בשליטה ובלילה, כשהם צריכים לשחרר ולהירדם, הם לא מצליחים לשחרר. טיפול בהפרעות שינה הוא הכרחי ויכול לעזור להם להשיב את תחושת הרוגע לזמן השינה שלהם. להרגיע את המחשבות ולהצליח להירדם בקלות.

    מתחילים טיפול עוד היום

    אם אתם סובלים מבעיות שינה, ודוחים את הטיפול בהפרעות שינה – אל תחכו עוד יום נוסף. ככל שתמשיכו לדחוק את הבעיה לצד, כך הבעיה תגדל לממדים שאתם כבר לא תצליחו לישון בכלל. יכולת הסבלנות שלכם תפקע ולא תהיה לכם אפשרות לזכור איך מרגישים כשישנים. מומלץ לפנות לטיפול בהקדם, לבדוק את אופציות הטיפול שקיימות ולהתחיל. אומנם מדובר בתהליך נפשי והתנהגותי שצריך לעבור, אך בסופו אתם תשימו לב לשינוי ותכירו את היכולות שלכם יותר ממוקדם.

    לסיכום, אפרת ננר יעוץ, אימון והדרכה מלווה לקוחות רבים ובעלת ניסיון רב במתן כלים טיפוליים שונים עבור אנשים שסובלים מבעיות שינה. יחד עם הידע המקצועי שהיא צברה עם השנים, היא מצליחה להשיג לתוצאות מצוינות עבור מטופליה.

    טיפול בהפרעות שינה אצל מבוגרים

     

    הפרעות שינה אצל מבוגרים

    הגורמים להפרעות שינה בגיל השלישי:
    • גורמים פיזיים – מחלות רקע כגון: סוכרת, אי ספיקת לב, מחלות ריאה, כאבי מפרקים, בעיות במערכת העיכול ובדרכי השתן, כאבי גב ושרירים, תפקוד בלתי תקין של בלוטת הערמונית, בעיות נשימה שמחמירות בשכיבה, דום נשימה בשינה, חוסר איזון בהפרשת המלטונין, מחסור בויטמינים או מינרלים ועוד
    • גורמים נפשיים – חרדה, מתח, לחץ, דיכאון ובדידות קשורים באופן מובהק לבעיות שינה.

    עם הגיל חלים שינויים בשינה שעיקרה עלייה בשכיחות הפרעות שינה. התופעה חלה על 50 – 60 אחוז מכלל האוכלוסייה המבוגרת. מחלות רקע בגיל השלישי תורמות אף הן להפרעות שינה ומהוות גם את הגורם להן. מהצד השני, הפרעות שינה כשלעצמן תורמות לתחלואה ואיכות חיים ירודה.

    הסיבות לנדודי שינה אם כן רבות ומגוונות: אורח חיים חד-גוני ונטול גירויים, מחלות רקע שונות, כמו כאב כרוני, מחלות לב וכלי דם, מחלות של מערכת העיכול, מחלות ריאה, מחלות נוירולוגיות, חוסר בויטמינים, מחלות פסיכיאטריות ובעיקר דיכאון שלו רקע פיזיולוגי ונפשי כאחד.

    להפרעות שינה אם כן שלושה ממדים: פיזיולוגי, נפשי ורגשי. הטיפול בתופעה צריך להיעשות במקביל. טיפול במחלות הרקע ובו זמנית במצבים רגשיים ונפשיים. רק כך ניתן לשפר את איכות החיים ולתרום להצלחת האימון ולבריאות טובה יותר.

    לשיטת נ.ל.פ סגולות לסיוע בשיפור אפקטיביות השינה כשהבעיה נובעת מסיבות רגשיות ונפשיות, או נלוות למצב פיזיולוגי. מכאן שלפני כל תחילת התערבות בהפרעות שינה, יש לאבחן את הסיבות להפרעת השינה, לזהות אותה ואת גורמים לה, ולוודא שהמודרך מקבל את הטיפול המתאים מהצד הפיזיולוגי. חלק מהתלונות מקורן בשינויים הפיזיולוגיים המתרחשים עם הגיל, ואין צורך לטפל, אלא להסביר ולהרגיע. עם זאת, חלק מהתלונות הן ביטוי להפרעות שינה מעבר לשינויים הפיזיולוגיים, ולכן יש צורך לאבחן כראוי ולטפל בהם בהתאם, מאחר שקיים כאמור קשר דו-כיווני בין הפרעות שינה לתחלואה פיזית ונפשית.
    לשיטת ה-נ.ל.פ יש טכניקות המסייעות להביא את הלקוח לשינוי השינה ולאיכות שלה.

    אני יכולה לעזור לך
    פנה עוד היום !
    enenner@gmail.com

    בעיות שצצות בגיל מאוחר יותר

    בעיות שינה שצצות בגיל המאוחר, הן תופעה ידועה שרבים מתמודדים איתם. התסמינים הם לרוב קושי להירדם בלילה, וגם אם הם מצליחים לעצום את העיניים ולהירדם, השינה היא מאוד קצרה ולא מספקת. שינה רציפה הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית כשמדובר באנשים מבוגרים. הפרעות שינה אצל מבוגרים הן שכיחות אך ניתן לטפל בהן. אומנם, מבוגרים רבים יעדיפו שלא ללכת לטיפול מכל מיני סיבות, דחייה. הם מעדיפים לא להתמודד עם הבעיה הנוכחית, ורוצים להמשיך בחייהם. יותר מכך, הם גם מעדיפים לא להתייחס לכך כבעיה אלא כדרך חיים הגיונית. בנוסף, הם מכחישים שהם מתמודדים עם מצב לא תקין ומתרצים בכך שגם אם הם ילכו לטיפול, אזי הוא לא יהיה יעיל עבורם. ההפך הוא הנכון, הגעה לטיפול מוקדם יכולה לגרום להם לסגל הרגלי שינה טובים ולהימנע מבעיות שינה חמורות יותר בעתיד. אפרת ננר יעוץ, אימון והדרכה גם במבוגרים ומתאימה להם טיפול לבעיות השינה שהם מתמודדים איתם, כל אחד לפי הטיפול המתאים לו, ובכך עוזרת להם למצוא את הדרך הנכונה לגרום להם לשים ראש.

    הסיבות להפרעות שינה אצל מבוגרים

    כאשר הגיל השלישי מגיע, גם הבעיות הבריאותיות מתחילות לצוץ. אלו יכולות להיות בעיות גופניות ופיזיות, וכמובן גם נפשיות כמו, חרדה, דיכאונות, תחושת החמצה, תסכול, עצבות ובדידות. אלו יכולים לגרום גם להפרעות שינה אצל מבוגרים, אך ישנן גם סיבות נוספות שרבים מהמבוגרים לא יודעים שהם גורמים לבעיות השינה שלהם, למשל: שימוש בכדורים. אם הם חולים במחלה מסוימת ונוטלים המון כדורים בגינה, השימוש בהם יכול לפגוע באיכות השינה. בנוסף, ככל שהגיל גדל, כך גם מופיעות הפרעות נשימה, צורך ליטול שתן רב בלילה, בעיות בפעילות של בלוטת התריס ודברים נוספים. במקום לפנות לכדורי שינה, ניתן להתחיל טיפול ב-NLP, CBT ומדיטציות. שלושת אלו יכולים להוביל לשינוי משמעותי בחייכם.

    בעיות שינה אצל מבוגרים – בחירת מטפל

    הפרעות שינה אצל מבוגרים מטופלת אצל אנשי מקצוע מוסמכים, שעברו הכשרה בהתמקצעות בתחום הספציפי הזה. חשוב לבחון הסמכות, המלצות וניסיון טרם הגעה אל המטפל.

    לסיכום, אפרת ננר יעוץ, אימון והדרכה בעלת ניסיון מקצועי בתחום הפרעות השינה בגיל השלישי ומלווה לקוחות רבים בעזרת הטיפולים השונים, עד לתוצאה שהם מעוניינים בה.

    פגישת היכרות עבור אימון אישי או/ו עסקי, חינם.


      מאמרים נוספים
      קידום באינטרנט קידום באינטרנט